Riadenie kategorií (Category management) je 8 krokoví proces s cieľom porozumieť vášmu zákazníkovi alebo klientovi s cieľom naplniť jeho potreby, ciele. Ide o zladenie vášho procesu so správnou stratégiou, ktorá Vám pomôže vyniknúť a dosiahnuť očakávaný zisk.
O službe
Ako Vám teda prinesie táto služba úžitok?
Pre:
Ecommerce
Retail
Sklady
Služba je šitá na mieru Vašej firme.
8 krokov procesu
- Zadefinovanie: a pomenovanie kategórie (prístup zákazníka – analýzy zamerané na rozhodovací proces)
- Úloha: Definovanie účelu kategórie z marketingového hľadiska (prepojenie cieľovej skupiny kategórie s cieľovou skupinou, lojalita)
- Hodnotenie: Stanovenie aktuálneho výkonu a pozície kategórie (bench-marking)
- Ciele: Stanovenie výkonnostných a marketingových cieľov kategórie (systém merateľných ukazovateľov)
- Stratégia: Cieľové skupiny, umiestnenie kategórie, šírka a hĺbka sortimentu, rozvrhnutie obchodu (+ umiestnenia impulzov)
- Taktika: Merchandising, optimalizácia sortimentu, optimalizácia cien, optimalizácia inovácií, ktoré zaručia implementáciu stratégie.
- Úvodný plán: Implementácia plánu podnikateľskej kategórie pomocou harmonogramu a výkaz zodpovednosti.
- Prieskum kategórie: Pravidelné meranie, pozorovanie a úprava kategórie
Začnime diskusiu o prvom kroku:
Mám záujem vedieť viac.