Hra simulujúca reálny trh, vyvinutá s dôrazom na to, aby jeho účastníci mali možnosť prežiť čo najrealistickejšie rozhodovacie procesy vo firmách. Zároveň však je myslené aj na jednoduchosť pre účastníkov. Spoznávate priestor na rozvoj, volíte stratégiu a učíte sa vďaka Vaším chybám.
O Companio
K dispozícii v 2 verziách:
1)Analýza a Stratégia
Tímy najprv vypočítajú mesačné náklady spoločnosti v súčasnom stave a analyzujú možnosti do budúcnosti pre výber stratégie.
2) Nákup materiálu
Na trhu existuje obmedzený počet materiálov. Niekedy nestačí na splnenie potrieb tímov. V tomto prípade sa materiál predáva od najvyššej ponuky.
3) Výroba
Výroba stojí peniaze – zamestnanci, energia, doprava. To všetko na každú spoločnosť / továreň.
4) Predaj
Stratégia tímu sa ukáže v poslednej fáze, keď tímy súťažia s ostatnými v predaji na jednom trhu. Potreby trhu sú obmedzené a môže existovať viac produktov ako trhu žiada. V tomto prípade predá najskôr tím s najlacnejšou ponukou.
COMPANIO MARKET ENGINE
Realistické prostredie umožňuje simulovať scenáre ako „finančná kríza“, „dumping“, „nedostatok zásobovania“ len ako následok rozhodnutí samotných účastníkov – rovnako ako v skutočnom živote. Z tohto dôvodu je hra zameraná iba na základné trhové princípy, ktoré umožňujú menej času potrebného na naučenie sa pravidiel hry.
Porovnajme!
Iný obchodný simulátor
Účastníci sa učia robením chýb.
Mimoriadne realistické scenáre s dôrazom na všetky podrobnosti.
Na naučenie sa pravidiel je potrebný týždeň štúdia doma.
Dostupné pre korporácie s veľkým rozpočtom.
Companio
Účastníci sa učia robením chýb.
Mimoriadne realistické scenáre s dôrazom na základné trhové princípy.
1 hodina pred začiatkom hry stačí na pravidlá.
Dostupné pre korporácie, stredné a malé podniky.
Čo sa naučíte?
Na konci simulácie príde analýza, pri ktorej nastanú otázky typu:
- Prečo ste kupovali ďalšiu spoločnosť? Bolo to správne rozhodnutie?
- Prečo ste kúpili viac materiálu? Dokázali ste ich využiť?
- Prečo ste si brali pôžičku? Pomohla Vám?
- Akú stratégiu cenotvorby ste zvolili pri predaji?
Kľúčom k zlepšeniu sú odpovede na tieto alebo podobné otázky, ktoré sa objavia po alebo počas hry.
Vždy je oveľa lacnejšie poučiť sa z chýb v simulácii ako z chýb v živote.
Vzhľadom k tomu, že účastníci robia rozhodnutia a preberajú zodpovednosť, s väčšou pravdepodobnosťou pochopia rozhodnutia svojich manažérov a seba navzájom. Na druhej strane manažéri lepšie vidia a chápu pohľad svojich zamestnancov.